Advisering

Zoveel mensen, zoveel vragen.

Zeer uiteenlopende organisaties benaderen me voor advies rond marketing en communicatie. Wat wil de oudere doelgroep? Wie zijn het precies? Wat werkt goed? Wat juist niet?

En wat is ‘een oudere’ eigenlijk, vanaf welke leeftijd ben je oud tegenwoordig?

Die laatste vraag hoor ik vaak en het is interessant haar samen met de organisatie te beantwoorden. Vaak leidt dat tot verrassende conclusies. Het resultaat is altijd focus: “we richten ons vanaf nu vooral op sportieve 65+ ers die graag in de natuur zijn”. Of vrouwen van 70-75, of vitale thuiswonende 80-100 jarigen.

 

Wie is uw doelgroep?

“De oudere” bestaat niet. Het is interessant, leerzaam en strategisch onvermijdelijk om te onderzoeken wie uw doelgroep vormt: wat vindt hij/zij belangrijk?

Ik help u graag de verworven kennis te vergaren en haar in werkbare vormen te vertalen.

 

Het aantal ouderen online groeit

Iedere levensfase en -stijl heeft een eigen aanvliegroute, wat weer leidt tot specifiek aanbod van producten en diensten en uiteraard gerichte communicatiemiddelen. Ook online, want het aantal ouderen dat zich online thuis voelt groeit met de dag.

 

Vanuit mijn roots als theater- en festivalproducent heb ik veel affectie met het culturele veld. Zo adviseer ik graag culturele professionals die met ouderen werken. Bijvoorbeeld door deze website te maken voor Pra Muziektheater.

 

 

 

Mijn grootste plezier zit in partijen aan elkaar verbinden.

 

Vier het leven, een landelijk opererende organisatie voor uitjes van ouderen, en Van Boxtel Hoorwinkels, een gehoortoestellenleverancier, vonden elkaar bijvoorbeeld op het thema eenzaamheid en versterken nu landelijk elkaars aanbod op allerlei manieren en op verschillende plekken.

 

Een grote speler in de vrijetijdsindustrie voor kinderen ontwikkelt nu gericht aanbod voor 70+ ers en verbindt daarmee oud en jong.

 

Een Europees technologie festival – gericht op jongeren – zocht Engels sprekende ‘gewone’ ouderen met specifieke problemen. Hoe fijn is het dan om in je veelomvattende netwerk die ouderen te vinden die iets extra’s losmaken in jongeren en te zien dat ze nog steeds contact hebben.

 

Zoals gezegd, zoveel organisaties zoveel vragen. Die weer andere vragen opleveren, zo gaat dat dan. Ik help bij het onderzoeken en analyseren én desgewenst bij het formuleren van een concrete aanpak.

 

Neem gerust contact op om eens door te praten.