De Raad van Anders

Om niet te veel met het hoofd in de wolken te gaan lopen werd ons (Bureau YoungWorks, waar ik destijds werkte) gevraagd iets te bedenken dat de boel zou opschudden. Dat werd De Raad van Anders.

 

Jongeren van een jaar of 16 zonder werkervaring gingen Microsoft bevragen op tal van thema’s. Hun onbevangenheid raakte de betrokken medewerkers en maakte nieuwsgierige uitwisseling mogelijk. Jong talent bleek werk niet zomaar als ‘leuk’ te beschouwen en Het Nieuwe Werken maakte Microsoft niet per sé een aantrekkelijke werkgever voor jongeren. Dat was wel even wennen, maar ook enorm verfrissend.

 

De eerste Raad van Anders zag het licht in 2007. Na de jongeren volgden meerdere edities. Steeds andere actuele vraagstukken werden bevraagd door steeds andere mensen van buiten de organisatie: ambtenaren, herintredende vrouwen, mensen met een beperking, mantelzorgers.
De Raad van Anders is in 2012 opgeheven.

 

De Raad van Anders campagne is gerealiseerd door Bureau YoungWorks
Alle artwork is gemaakt door Jeroen Vroegen.