Publicatie ouderencommunicatie

Wat werkt nou goed als je ouderen wil informeren over je project of activiteit?

Rond die vraag schreef ik in opdarcht van GGD Amsterdam een toegankelijke publicatie vol tips en voorbeelden.

 

Aanleiding was een eerder onderzoek, dat we uitvoerden in samenwerking met studenten van HvA Bedrijfskunde en het netwerk van ouderen in het kader van Age Friendly City Amsterdam. Gaandeweg bleek dat er echt behoefte is aan praktische tips rondom ouderencommunicatie. Dit was het moment om mijn jarenlange ervaring met campagnes en projecten voor ouderen eens op papier te zetten.

 

In de publicatie tal van tips en voorbeelden om de oudere doelgroep te bereiken, met heldere uitleg en beeldmateriaal. Communicatie voor dummies, zeg maar. Lang leve de initiatiefnemer in de buurt met nul verstand van communicatie, of de maatschappelijk werker die zelf maar moet zorgen dat de oudere bewoners in zijn wijk weten dat er iets te doen is. Dit boekje helpt bij de werving voor en verduurzaming van (buurt)initiatieven. Iedereen kan er mee aan de slag!

 

De publicatie is gratis beschikbaar

Je kan de publicatie hier bekijken en downloaden.

Heb je liever een geprint exemplaar? Stuur dan even een mailtje naar info@aletklarenbeek.nl

 

Heb je behoefte aan advies bij de middelen die je tot nu toe hebt ingezet? Of wil je nieuwe communicatiemiddelen ontwikkelen en weet je niet zeker of je op de goede weg bent?

Neem dan gerust contact op, ik help je graag.

 

Het was een feest om te maken. Dankjewel Astrid van Ketel van GGD Amsterdam voor de opdracht, de betrokken ouderen bij Age Friendly City voor het kritische meedenken, Ronnie Kroes en Jort Klarenbeek voor de realisatie, Marloes van de Laarschot voor input voor het online hoofdstuk en vormgever Douwe Huitema van

B WH voor de kraakheldere vormgeving.