Vier het leven

Vier het Leven neemt ouderen mee uit naar theater en concerten, waardoor ze er (weer) toe doen en een verhaal hebben. Binnenkort wordt het aanbod van uitjes uitgebreid naar bioscoop- en museumbezoek.

Het aantal ouderen neemt toe en daarmee ook de vraag naar uitjes. Het is zaak om de financiële basis van Vier het Leven uit te breiden en te verduurzamen. Aan mij de vraag om met directie en regiocoördinatoren een aantal strategische speerpunten te benoemen en waar te maken.

 

Eerst denken dan doen. Samen met directeur Annerieke Vonk heb ik nieuwsgierig en onbevangen gekeken waar de kracht en valkuilen zitten. Er is nog veel mogelijk: sponsorships, oprichten van een Vrienden Van, contributie en zo meer.

 

Er is de afgelopen jaren al een en ander geprobeerd. De mankracht om door te pakken ontbrak echter vaak, omdat de de dagelijkse werkzaamheden bij deze arbeidsintensieve organisatie veel aandacht en energie vragen.

 

Samen hebben we de toekomststrategie geformuleerd, waarbij mijn kracht zit in inbreng van nieuw en zakelijk netwerk, ruime ervaring op gebied van cultureel maatschappelijke marketing en communicatie en een frisse blik, niet gehinderd door geschiedenis of operationele gewoontes.

 

Vier het Leven is een prachtige organisatie met ongelofelijk betrokken medewerkers en vrijwilligers. Het stemt me dankbaar hieraan een bijdrage te mogen leveren.