0  0,00

dit boek is een aanrader voor iedereen die zich inzet voor het verminderen van eenzaamheid bij ouderen.

 
astrid van ketel, adviseur GGD amsterdam

HET HANDBOEK

Dit boek maakt duidelijk dat het niet draait om het thema eenzaamheid, maar om eenzame mensen. Een must-read voor geïnteresseerden en professionals die meer resultaat uit hun projecten en campagnes willen halen en hun doelgroep daadwerkelijk willen bereiken.

 

In Ik ben niet eenzaam krijgen ouderen én hun gevoelens een gezicht door uiteenlopende en herkenbare voorbeelden, inspirerende cases en onverwachte dwarsverbanden.

 

KOOP HET BOEK

Ik heb geprobeerd handen en voeten te geven aan grote thema’s als ouder worden en eenzaamheid. De eenzame ouderen zelf, wetenschappers, opiniemakers, communicatiespecialisten: ze komen allemaal aan het woord.

 

Hedy d’Ancona schreef een prachtig voorwoord en prof. dr. Anja Machielse deelt haar inzichten over wat wel en niet werkt. Het is een praktisch, uitgebreid en toegankelijk boek geworden. Het bestaat uit vijf delen, die zich afzonderlijk laten lezen. Kijk zelf maar.

 

INHOUDSOPGAVE

1.OUDER WORDEN

 

Je bent waarschijnlijk jonger dan je doelgroep. Dit boek helpt je om je in ouderen te verdiepen. Waar sta je als oudere in deze razendsnel veranderende wereld? Wat doet het met je, als je toekomst korter wordt? Wat ben je liever kwijt dan rijk?

 

KIJK HET FILMPJE

2.EENZAAMHEID

 

Eenzaamheid was lange tijd taboe en werd gezien als een individueel probleem. Inmiddels is het een urgent maatschappelijk vraagstuk.

 

Eenzaamheid is niet van iemands gezicht af te lezen. Ze kent vele vormen en deze komen allemaal aan bod. 

KIJK HET FILMPJE

3.diversiteit en inclusie

 

Ouderen met een migratie achtergrond en LHBTIQA+-ouderen kennen een eigen, specifieke levensgeschiedenis. Ze ervaren veel eenzaamheid, maar zijn ook bijzonder veerkrachtig en moedig. Hoe dan?

KIJK HET FILMPJE

4. OPlossingen

 

Hoe kan jij met je campagne en project het verschil maken? Ik biedt je inzicht in wat kan werken om eenzaamheid te verminderen en inspiratie met tientallen voorbeelden van succesvolle projecten. Ga dus vooral het wiel niet opnieuw uitvinden en doe er je voordeel mee.

 

KIJK HET FILMPJE

5. OUDEREN COMMUNICATIE

 

Ouderen willen zich – net als jij en ik – gehoord en gezien voelen. Dat bereik je door je communicatiemiddelen haarscherp op hen af te stemmen. Door eenzaamheid en andere gevoelens te onderkennen. En bruikbare communicatiemiddelen aan te bieden!  

VOORPROEFJE